گروه مدیریت فرهنگی هنری

معرفی گروه مدیریت فرهنگی هنری

در آغاز قرن حاضر با پديد آمدن سطح تغييرات از نظر فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فناوري اطلاعات و همچنين عدم اطمينان نسبت به آينده و تحولات ناشي از فرآيندهاي جهاني شدن رشته هاي دانشگاهي بر اساس سنت و روش هاي گذشته پاسخگوي نيازهاي حاضر جامعه نبودند لذا بهمين سبب ضرورت ايجاد دوره هاي ميان رشته يي با رويكرد جديد احساس جدي شده است. به همين منظور رشته مديريت فرهنگي-هنري كه فرهنگ به عنوان موتور محركه هر جامعه محسوب مي‏شود و كارشناسان و محققان اين رشته بايستي به فراگيري دانش و مهراتهاي لازم اين بستر حركت و جهت آنرا در جامعه ي نوين فراهم نمايد. لذا اين رشته در بهمن ماه سال 1385 در دانشكده علوم انشاني فعّاليّت خود را با جذب دانشجو در مقطع كارشناسي آغاز نمود.

هدف از برگزاري اين رشته زمينه گسترش و توسعه فعّاليّت هاي فرهنگي-هنري ، گسترش دانش فرهنگي-هنري، بهبود كيفي خدمات فرهنگي-هنري و در نهايت به توسعه فرهنگي هنري در جامعه مي پردازد.

فارغ التحصيلان اين رشته با فراگيري مهارتهاي دانشي و نظري و همچنين مهارتهاي عملي خود در حوزه هاي فرهنگي-هنري و اجرايي مي توانند در سطوح مختلف به عنوان كارشناسان فرهنگي-هنري كارآفريني در صنايع فرهنگي و هنري در حوزه ها و سازمانهاي ذيربط كه مرتبط با فعّاليّت هاي فرهنگي و هنري در سطح كشور از جمله(ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي و ...) مشغول به خدمات رساني شوند.

اين گروه در حال حاضر با تشكيل شوراي تخصصي گروه مديريت فرهنگي هنري كه اعضاي آن 7 نفر مي باشد فعاليت خود را در ارتباط با راهنمايي و مشاوره هاي لازم به دانشجويان مشغول فعاليت مي باشند.

از اساتيد اين گروه :

1- آقاي دكتر محمد جواد شوشتری

2- آقاي دكتر حمید صابر فرزام

3- آقای دکتر آرش حیدری

4- سرکار خانم دکتر فاطمه عابدی

5- سرکار خانم دکتر سعیده کیوانفر